Persondatapolitik I Havodderen

I henhold til persondataforordning der trådte i kraft den 25 maj 2018

I Havodderen forpligter vi os til at sikre dine persondata. Når du bliver medlem af Havodderen, eller kommunikerer med foreningen, indsamler og gemmer vi personlig information om dig. 

Hvorfor indsamler vi data?

Foreningen benytter sig af dine data for at kunne kommunikere i forbindelse med forskellige sager og medlemsrelaterede aktiviteter.  

Vi bruger også dine data i vores regnskab, hjemmesiden og når vi videregiver dine oplysninger til Dansk Sportsdykker Forbund (DSF), hvor det er obligatorisk for medlemmer af Havodderen at være medlem. Vi bruger også dine kontaktinformationer til udsending af medlemsnyt, medlemsrelaterede nyheder og tilbud. Et billede af dig selv fremgår af vores medlemsliste på hjemmesiden, hvor kun medlemmer af klubben har adgang til. 

Vi kan indsamle disse data om dig:

Kontakt navn, adresse, postnummer, by, telefonnummer, e-mail,  fødselsdato, fødselsår og kontonummer i bank.

Anden information du frivilligt deler med os gennem formularer på vores hjemmeside, eller som du deler i forbindelse med, at du kontakter os.

Desuden kan vi arkivere e-mail korrespondancer mellem dig og os, hvis de er relevante i forhold til fremtidigt samarbejde.

Hvad bruger vi dine data til?

Vi bruger primært dine data til regnskabs- og kommunikationsformål. Vi bruger dem på hjemmesiden, hvor kun medlemmer har adgang, hvor de kan finde dine kontaktoplysninger og komme i kontakt med dig.  Derudover bruger vi også din information ved tilmelding til arrangementer samt ved tilmelding til kurser og uddannelse.

Er du medlem af Havodderen, benytter vi endvidere dine kontaktoplysninger til at sende dig Medlemsnyt på mail og information om vores forskellige medlemstilbud. Har du tilmeldt dig vores nyhedsbrev, benytter vi også dine kontaktoplysninger til at udsende dette.

Bliver du en del af bestyrelsen, et udvalg eller leder vil dit navn og profilbillede stå offentligt tilgængeligt på hjemmesiden.

Deler vi dine data?

Vi opbevarer dine data i vores system og bestræber os på altid at samarbejde med tredjepartsudbydere, der efterlever de seneste retningslinjer inden for datapolitik.

Vi deler ikke din personlige information med nogle andre end dem der skal bruge dem. Dansk Sportsdykker Forbund til indmeldelse, ved uddannelse (livredder, undervandsjagt instruktør, fridykkerinstruktør) og kommunen når de skal bruge data på medlemmer. Vi sælger ikke dine data videre. Vi opbevarer din personlige information sikkert hos os, og på de online platforme vi benytter til at sikre vores data.

Du er altid velkommen til at spørge os, hvor vi har dine data og hvad vi har. 

Hvor længe opbevarer vi dine data?

Vi opbevarer data om vores medlemmer i vores medlemsdatabase så længe, det er nødvendigt i forbindelse med registrering af medlemmer og medlemskommunikation.

Vi har pligt til at opbevare alle økonomioplysninger i 5 år jf. bogføringsloven.  

Hvordan sikrer vi dine data?

Havodderen opbevarer vores data på platforme, der har en høj sikkerhedsstandard og benytter sig af sikkerhedsforanstaltninger såsom firewalls og kryptering. Det sikrer dine personlige informationer mod uautoriseret adgang, ændringer af dine data, offentliggørelse, misbrug og destruktion. Alt information i Foreningen kræver password. Intet ligger i papirform. Alt data i Havodderen ligger digitalt i beskyttede medier, der kræver password for at indtræde. Formand og Kasserer har som de eneste adgang til de digitalt beskyttede dokumenter. 

Vi opbevarer din personlige information så længe, det er nødvendigt i forhold til de formål, hvormed de er indsamlet, med mindre andet er påkrævet af loven. Hvis du anmoder om, at vi sletter din information, vil vi efterkomme din anmodning og kun beholde så lidt af din data som muligt jf. bogholderi loven, der kræver, at vi gemmer udbetalingsoplysninger i 5 år.

I tilfælde af et sikkerhedsbrud hos en af vores tredjepartsudbydere vil vi informere om dette så hurtigt som muligt og anmelde sikkerhedsbruddet til det danske datatilsyn.

Hvad er det lovmæssige grundlag vores behandling af din information?

Når vi behandler din personlige information med de formål nævnt i denne persondatapolitik, beror vi på de følgende lovmæssige grundlag:

Samtykke: Ved indmeldelse i Havodderen giver du dit samtykke til, at du har læst dette og giver Havodderen tilladelse til at opbevare og bruge din information til de ovenstående formål vi har listet i vores persondatapolitik. 

Lovmæssige forpligtelser: Når det er strengt nødvendigt, behandler vi din information på baggrund af vores lovmæssigt bindende forpligtelser.

Berettigede interesser: Så længe vores benyttelse af din information er fair balanceret og ikke krænker dine rettigheder, vil vi benytte os af den, når vi har en berettiget interesse der gavner Foreningen.

Rettelse af din personlige information

Du kan altid kontakte os, for at opdatere din information eller for at lade os vide, hvilke dele af din personlige information, du ønsker, vi skal beholde. Hvis du ønsker, at vi sletter din personlige information, er du også velkommen til at kontakte os omkring dette. 

Har du spørgsmål til vores behandling af persondata så kontakt:

Formand

Jan Larsen

Via kontakt